Webwizards
Image default
Zakelijk

5 tips om nog meer uit je website te halen

Tips om meer uit je website te halen

Een sterke online aanwezigheid is in deze tijden van cruciaal belang. Een goede website is dan ook je (digitale) visitekaartje en de motor achter je bedrijf of organisatie. Overweeg je een website te laten maken in België? Dan is het belangrijk om te weten hoe je die website optimaal kan inzetten. We geven 5 tips om meer uit jouw website te halen.

  1. Vindbaarheid

Alles passeert tegenwoordig via zoekmachines zoals Google. Om meer bezoekers naar je website te krijgen, moet je makkelijk gevonden worden. Zorg dus voor een SEO-vriendelijke website.

  1. Gebruiksvriendelijkheid

Zorg er ook voor dat je website voldoende snel is. Een langzame site resulteert immers in minder contactaanvragen. Waak erover dat je klanten hun weg niet verliezen en bied een overzichtelijke website – ook op mobiele apparaten!

  1. Kies een kwalitatief CMS

Een CMS of Content Management System is de fundering van je website. Kies je een gebruiksvriendelijk systeem zoals WordPress om je webstek te vervaardigen en te beheren? Dan is dat een groot pluspunt voor ontwikkelaars, beheerders én klanten.

  1. Bied kwaliteit

Geef je (potentiële) klanten waardevolle informatie. Juiste productinformatie en een interessant blog dat je regelmatig updatet, zorgt voor meer betrouwbaarheid en komt de autoriteit van je site ten goede.

  1. Online marketing

Maak promotie voor je website via sociale media, e-mails of blogs. Zo trek je nieuwe bezoekers aan en hou je je website levend.

Een website laten maken in België

Er zijn dus heel wat factoren om rekening mee te houden. Om een kwalitatieve website te laten maken in België ga je best op zoek naar een ervaren websdesign bureau. Een web agency bekommert zich over het uitzicht van je website (opmaak, afbeeldingen, video’s), de inhoud (content) en je vindbaarheid in Google (SEO). Veel web agencies bieden bovendien een online marketingpakket aan. Zo’n totaalpakket op maat van jouw bedrijf zorgt ervoor dat jij je kan concentreren op je core business.